Comparing Seraph Of The End To Other Shows

TwilightKitsune
Hi guys, what’s up? This is me, back again, and I’ve noticed I haven’t made a post about anime in a while so here’s one now.

So, as many of you already know, I’m a BIG fan of Seraph Of The End. It’s my favourite anime and I ADORE it. I also noticed how it’s kinda like other shows. So I’m comparing it.

NOTE: I will try to keep this as spoiler free as possible.

Attack On Titan

Firstly, Attack On Titan. I’m not the only one, I’ve seen many fanclubs saying it’s like AoT. Fun Fact: The studio that made AoT also made Seraph Of The End. So, lemme begin…

· Both have a green eyed protagonist who is hot blooded and vows to kill all the members of a certain race
· Notice the way Krul kicks. Hmmm, didn’t a certain Ackerman kick the same way?
· Both are about humans being oppressed and ruled by a race
· Both have walls to keep out the enemy of humanity
· Both are about an army

· Titans = Vampires

And let’s compare the characters…

Eren Yeager – Yuichiro Hyakuya
Mikasa Ackerman – Mikaela Hyakuya
Historia Reiss – Shinoa Hiragi
Jean – Shiho Kumizuki
Armin Arlert – Yoichi Saotome
Levi Ackerman – Makoto Narumi
Mr. Hannes – Guren Ichinose
Hange Zoe – Mitsuba Sangu

RWBY

Yes, RWBY. I know most of you wouldn’t think of it, but they have a lot in common. Or maybe I noticed because I was watching Volume 4 of RWBY around the same time I finished Season 2 of Seraph Of The End.

· Both take place at an army school
· Vampires = Faunus
· Both are about fighting for humanity’s survival
· Weapons
· Main heroine uses a scythe
· Both have a lonely rich kid

Now let’s compare the characters..

Shinoa Hiragi – Yang Xiao Long/Weiss Schnee
Mikaela Hyakuya – Blake Belladonna
Yuichiro Hyakuya – Yang Xiao Long/Ruby Rose
Yoichi Saotome – Nora Valkyrie/Ruby Rose
Mitsuba Sangu – Nora Valkyrie
Shiho Kumizuki – Jaune Arc/ Yang Xiao Long
Makoto Narumi – Jaune Arc/Coco Adel
Guren Ichinose – Qrow Branwen
Krul Tepes – Cinder Fall
Ferid Balthory – Roman Torchwick
Lacus Welt – Mercury Black

Yeah, I know, I repeated the same characters several times, but there aren’t that many RWBY characters to choose from so we’ll have to make do with what we’ve got.

AAAAND thirdly, Full Metal Alchemist

I think Takaya Kagami (the guy who made Seraph Of The End) must have watched FMA before creating Seraph Of The End because I’ve noticed a lot of elements in common with the show. Of all the shows on this list, FMA has the most in common with SOTE plot wise and synopsis wise

· ‘Forbidden taboo’
· Resurrection of the dead
· Brotherly relationships
· The importance of family
· A lot of others but this is a spoiler free post sooo….

Now, CAHAMPARIN THE KARAKTAHARS!!

Yuichiro Hyakuya – Edward Elric
Mikaela Hyakuya – Scar
Yoichi Saotome – Alphonse Elric
Shinoa Hiragi - Lust
Guren Ichinose – Roy Mustang
Mitsuba Sangu – Winry Rockbell
Shiho Kumizuki – Adolf Hitler (JK!)
Trisha Elric – Mahiru Hiragi

Alright, that’s it for now. Thanks for reading guys. Lemme know in the comments what you think about Seraph Of The End or if I missed anyone. Kay, BYEEEE!!i

Comments

Some people call it Attack on Titan with Vampires. :)
Also, the Seraph manga is pretty good as well. - Elric-san

Oh my god yes - TwilightKitsune

Seraph of the end is amazing - 766925

Amazing with a capital A - TwilightKitsune

I've saw people say Seraph is like AoT. And both shows are amazing in my opinion. Seraph is one of my favourite animes - MLPFan

Yay! - TwilightKitsune

Nice post! I like it. - Tia-Harribel

Yay - TwilightKitsune

P