Top 10 Songs that Became Memes

hype

The Top Ten

1 All Star - Smash Mouth

Somebody once told me the world was gonna roll me - ProPanda

Well, the years start comin' and they don't stop comin'. - Fullwalking2

Smosh math saved my life

Shrek

V 8 Comments
2 Never Gonna Give You Up - Rick Astley

Never gonna give you up, never gonna let you down! - Fullwalking2

2 words. Rick Roll

The classic days of youtube

*Looking at a beach
10 seconds later...
Never Gonna Give You Up, Never Gonna Let You Down, Never Gonna Say Goodbye, And Hurt You!

This meme will always be a classic to me - KingSlayer93316

V 3 Comments
3 We are Number One - LazyTown

TheTopTens but every time someone votes for something We are Number One plays. - Cartoonfan202

We are number 1

This song really may save a man's life, go on Robbie Rotten!

TheTopTens website except when someone likes a comment, We Are Number One plays.

Also, the Trump “Bing Bong” remix of this song... - KingSlayer93316

V 6 Comments
4 Darude - Sandstorm

This song is an ultimate weapon for trolls who were asked by someone who wanted to know the title of the song.

Every time a guy questions what song or game it is, please expect for a Darude - Sandstorm

Guys, NEVER put in what song is in a YouTube video. It will just be Darude - Sandstorm! - Datguyisweird666

One day I picked up the guitar...
then walked to my brother and said
"ready for a dead meme? "
he said "..."
I said "okay here we go! Its Darude - Sandstorm" then mindlessly strummed as loud as I could then ran away
then he said "uh what? " - EliHbk

V 7 Comments
5 Bring Me to Life - Evanescence

Evanescence will always be better than most if not, all of the mainstream artists - TheLoudHouseSucks

Wake me up inside - Lunala

I remember me hearing this song in powerpuff girls 2016 video, no wonder it became a meme - VideoGamefan5

The edgelord/emo anthem - PerfectImpulseX

V 2 Comments
6 Dragostea Din Tei - O-Zone

WISH WE COULD TURN BACK TIME - Puga

This was one of the first songs to become a meme
It's the Numa Numa song - christangrant

7 Crawling - Linkin Park

The moment Chester Bennington committed suicide, the meme and all the jokes this song made died with the singer on July 20th. - CrimsonShark

CRAWLING IN MY CRAWL. THESE CRAWLS WILL NOT CRAWL. CRAWL IS HOW I CRAWL. CRAWLING WHAT IS CRAWL. - SomePersonYouHate

CRAAAWLING IN MY CRAWL - NickelbackLinkinPark4Eva

8 Roundabout - Yes

I'm surprised kids nowadays even know who Yes are. - Aragorn98

I will stick to We Are Number One instead.

Is this a JoJo reference? - PerfectImpulseX

To Be Continued ------> - PerfectImpulseX

9 Careless Whisper - George Michael
10 Ocean Man - Ween

Ocean Man. Take me by the hand lead me to the land that you understand. Ocean Man the voyage to the corner of the globe is a real trip. Ocean Man the secrets of a tan man imbide by the sand. Soaking up the thirst of the land. Ocean Man can you see the wonders of amazement at the overman...

This song really goes with every ending scene/end credits sequence, doesn't it? - PerfectImpulseX

TAke me by the hand

Ocean mAN tAkE mE By tHe HANd lEAd mE ThrOUgH ThE LAnD!

The Newcomers

? Sanctuary - Utada Hikaru
? Simple and Clean - Utada Hikaru

The Contenders

11 What is Love - Haddaway

Baby don't hurt me, no more. - DJvedar1234

12 Shooting Stars - Bag Raiders

One of the best memes of 2016. We actually did a video contest at my school last year where we several groups had to make a music video and we used this song for part of it and even did video editing to make it look like the protagonist was floating through space.

This was never funny - ChefSkinner

13 The Sound of Silence - Simon & Garfunkel

Hello, darkness my old friend... - Fullwalking2

Hello darkness my old Friendd

14 Photograph - Nickelback

Look at this graaaph...*stupidly stares at you while holding a graph* - cjWriter1997

Look at this photograph... - Fullwalking2

yep

15 Let It Grow - The Lorax

You greedy dirtbag

Fun

I'm Grammy Norma,
I'm old and I've got grey hair
But I remember when trees were everywhere!
And no one had to pay for air...
So I say;
Let It Grow!

Cy, O' Hare Delivery (You don't know him) :
You don't know me
But my name's Cy
I'm just the O'Hare Delivery Guy
But it seems like trees might be worth a try
So I say LeT iT gRoW

16 How Could This Happen to Me - Simple Plan

How could this happen to be at no. 18!

Isn't it called Untitled? - mmarce445

Midget porn is legal

I MADE MY MISTAKES - kazan

17 Snow Halation - Muse (Love Live!)
18 The Mine Song

The comment area is mine!

This mailbox is mine!

This telephone is mine

TopTens is MINE - Lanturnizer6

V 2 Comments
19 The Nutshack Theme Song

It's THE NUTSHACK - SteelCity99

It's the nutshack (x5)! - Fullwalking2

TITO DICK "DICKMAN", BABY!

20 Sono Chi No Sadame - Johnny
21 Fireflies - Owl City
22 Baby - Justin Bieber

Worst song of all time

IT'S NOT EVEN A MEME!

23 The X - Files Theme

"The X... - Files Theme" lmfao - EliHbk

Illuminati Confirmed - christangrant

ILLUMINATI CONFIRMED - DJvedar1234

24 Thriller - Michael Jackson
25 You are a Pirate - Lazytown
26 Bodies - Drowning Pool
27 Let It Go - Frozen

Of course it's here it's everywhere but I like Frozen! - Untildawn8

Parody:
Do you wanna build a wall?

28 I'm a Believer - Smash Mouth

"And then I saw her face, now I'm a believer! "

I actually like this song

29 Hello - Adele

More like Hell No

30 Running in the 90s - Max Coveri

Initial D son! - Granton8ter05

Running in the nineties, is a new way I like to be.
I'm just running in the nineties, come on baby run to me.
We are running in the nineties,is a new way to set me free.
I'm just running in the nineties.
Yes I wanna know, yes I wanna see. - PanthersFTWpatriotsFTL

31 Fuel - Metallica

Gimme Food, Gimme Fries, Gimme Salad on the Side - christangrant

GIMME FUEL GIMME FIRE GIMME ASJASJFAJJDFDJS - kazan

32 Why Can't We Be Friends - Smash Mouth
33 Panda - Desiigner

Where's the meme in this song

34 I Am Very Glad, as I'm Finally Returning Back Home - Eduard Khil

Better known as the Trololol song - admit it, this always goes through our heads whenever we see Rae Sremmurd on good music lists. - Entranced98

35 The View - Metallica

I AM THE TABLE!

36 Walkin' on the Sun - Smash Mouth
37 You Spin Me Round (Like a Record) - Dead or Alive

You Spin Me Right Round, Right Round, Like A Record Baby, Right Round!

Kill me now - KingSlayer93316

Rowlet Spinning.

38 Treasure - Bruno Mars
39 Tunak Tunak Tun - Daler Mehndi

Welcome to the internet.

Art.

40 Trololo Song - Eduard Khil
41 Africa - Toto
42 Friday - Rebecca Black

No - PanthersFTWpatriotsFTL

43 Chocolate Rain - Tay Zonday

Chocolate Rain, This Song's now appeared on TheTopTens.

44 U Can't Touch This - MC Hammer

Can't touch this - kazan

45 Stressed Out - Twenty One Pilots
46 I Will Always Love You - Whitney Houston

AND I HOLY S*** WILL ALWAYS LOVE YOU, HOW COULD YOU DO THIS TO ME GODDAMNIT HOW COULD YOU DO THIS TO ME? - JonTron - christangrant

47 Mad World - Gary Jules

The sample is wrong its not the original its some electronic song. - christangrant

All around me are familiar faces...

48 Mr. Brightside - Killers
49 Take On Me - a-ha A-ha is a Norwegian band formed in Oslo in 1982. The band was founded by Morten Harket, Magne Furuholmen and Pål Waaktaar-Savoy.
50 In the End - Linkin Park

I tried so hard
And got so far
But in the end
It doesn't even matter
I had to fall
To lose it all
But in the end
It doesn't even matter - PanthersFTWpatriotsFTL

PSearch List

Related Lists

Top 10 Rock and Metal Songs that Became Memes Top 10 Video Game Songs That Became Internet Memes Top 10 Shows, Movies, and Video Games that Later Became Memes, YouTube Poops, or MLG Top 10 Movie Scenes That Became Internet Memes Top 10 Baby Shows that Became Memes

List Stats

500 votes
98 listings
1 year, 166 days old

Top Remixes (11)

1. Dragostea Din Tei - O-Zone
2. Never Gonna Give You Up - Rick Astley
3. All Star - Smash Mouth
NuMetalManiak
1. Darude - Sandstorm
2. Careless Whisper - George Michael
3. Fireflies - Owl City
zoocksycootserana
1. Never Gonna Give You Up - Rick Astley
2. Darude - Sandstorm
3. Roundabout - Yes
hype

WRemix
View All 11

Error Reporting

See a factual error in these listings? Report it here.
P